Waarschijnlijk heeft iedereen na het lezen van deze titel wel één of andere merk in gedachten, het zouden er natuurlijk ook heel erg veel kunnen zijn.
Toch vind ik dat deze titel het beste aansluit bij het parfum van Elie Saab. Een haute couture ontwerper die er voor zorgde dat zijn parfum, en dan spreek ik zowel over het flacon als de geur helemaal bij zijn ontwerpen past. 
De Libanese haute couture ontwerper lanceerde zijn eerste geur genaamd 'Le parfum' in 2011.
Zelf heb ik trouwens heel leuke herinneringen aan de lancering van dit parfum. Ik werkte net één week in de parfumerie, toen ik naar de soiree van Elie Saab mocht gaan. Ik wist eigenlijk helemaal niet wat ik me erbij moest voorstellen, een presentatie van een nieuwe geur maar verder had ik geen idee.
De soiree was in een chique kasteel in Brasschaat. Nadat we vriendelijk ontvangen werden kregen we een rondleiding door de wereld van Elie Saab, van trouwjurken tot uiteindelijk de voorstelling van de nieuwe geur. Later op de avond werden er 3 prijzen verloot, als ik mij goed herinner 2 keer het badgamma van 'Le Parfum' en de hoofdprijs was een factice (giant flacon) van Elie Saab. Zoals jullie waarschijnlijk al kunnen raden, won ik deze fantastische fles. Dat was trouwens de eerste keer in mijn leven dat ik iets won en nog steeds ben ik er super gelukkig mee! 
Neus Francis Kurkdjan maakte deze parfum als ode aan het licht. Toen hij startte aan deze geur had hij geen specifiek beeld in gedachten, enkel gevoelens en emoties: 'het wit van de zon hoog aan de hemel, stralende vrouwelijkheid en een moderne interpretatie van weelde'
Uit dit alles kwam een zeer sensuele, verfijnde houtachtige bloemengeur die opent met de noten van Oranjebloesem. De hartnoot daarentegen bestaat uit Jasmijn en Patchouli en de basis bevat een akkoord van cederhout en rozenhoning. Het cederhout zorgt natuurlijk voor het houtachtige in deze geur en geeft erg veel karakter aan Le Parfum. Vele denken dat er ook vanille in dit parfum zit, raar maar waar is dat niet zo. De zoete geur is te danken aan de rozenhoning. 

Zelf ben ik erg fan van Elie Saab, ik vind dit parfum uitzonderlijk anders en daar houd ik van. 
Ik zou deze parfum alleen al kopen voor de simpele maar ongelofelijk mooie flacon, deze werd ontworpen door Syvie de France. And last but not least, de campagne van Elie Saab is voor mij ook ronduit één van de mooiste die de laatste jaren is gemaakt. 
Elie saab 'Le parfum' bestaat ondertussen ook in Eau de toilette en Eau de parfum intense. ( mijn  favoriet blijft nog steeds de klassieke Eau de parfum ) 

'Le parfum' heeft een prijskaartje van 45 euro voor 30ml, 68 euro voor 50ml en 90 euro voor 100ml. 
Het badgamma bestaat uit een douchegel, bodylotion, bodycream en deodorant spray. 
24/1/2014 09:16:37 pm

Wat een leuk artikel! En wat een prachtige flacon zeg, wauw! Mooie foto's heb je gemaakt :) X

Reply



Leave a Reply.